Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na vozíku je to príma

Včera jsem byla venku. Je to fajn, nechat se naložit, přikrýt dekou s delfínky, projet chodbou, vrzavým výtahem a nechat si hodit spršku deště do tváře.

Nemám ráda ufňukánky. Vím a uvědomuji si, že ne každý se s jakýmkoli handicapem smíří a viní všechny a všechno za svou situaci. Ale proč se budu užírat a kritizovat kdejaký óbrubník a stát, který mne přehlíží?

On ten život není jen o bezbariérovosti kolem nás, je a vždy byl především o lidech.

K čemu mi bude, že se dostanu z bodu A do bodu B zcela bez problémů, když tam na mne nebude nikdo čekat?

Včera jsem tedy byla venku. Poprchávalo a listí nad hlavou připomínalo právě zapnutý stan v letní bouřce.

"Ivet, jak?" zakřičel na mne známý z protějšího chodníku, kterého jsem pět let neviděla. Neptal se, co mi je. Ani neměl údiv v očích. "Ivet, jak je?" Culila jsem se jak sluníčko a snad pochopil. Poznal, že nejsem z těch, co brečí a láteří na osud. Že mám v sobě energie na rozdávání a obrovskou touhu po kontaktu. Chci potkávat lidi, chci je poznávat, chci, aby mne vzali mezi sebe.

Za pár dní pojedu do Prahy. Já, žena, jejímž vrcholem dne je pozdrav na facebooku, pojedu na muzikál. Možná se to zdá tak obyčejné, možná někdo potřese hlavou, ale já.. já už teď krotím neposedné srdce a ruce, poklepávající na peřinu. Muzikál, no páni. Otevřené dveře do sálu a sedačka za sedačkou. Atmosféra šeptajících diváků. Jeviště, ještě ztichlé a prázdné. Pomalé zhasnutí světel, utichající hovor a oči upřené v očekávání. Vím, že budu dojatá i rozesmátá. Vím, že budu zpívat i polykat slzy. Láska je láska. Jak příhodné. Láska ve mně, v tobě, v lidech. O tom je život.

Není o schodolezu a hubnoucích nohách. Není o kontech a exekucích. Je o nás, o nás všech. Vzpomeňte si na mne za 16 dní. Ta postavička na vozíku, která bude zpívat na Karlově mostě, jsem já. Šťastná, usměvavá, plná dojmů s foťáčkem před tváří.

Třeba se potkáme..

 

...

 




Tiché je průčelí starého domu,
klepadlo rezavé a koště k tomu.
Pavouci spřádají v rozích své sítě,
slečna s culíkama utíká hbitě.
Opřena o lokty babička stojí,
ruce má udřené a v dlaních chvojí.
Vyhlíží sluníčko, chvěje se zcela,
v drdůlku ve vlasech stříbro se bělá.
Dveře zavrzaly, kdosi tu běží,
klučina s čupřinou, jenž se mu ježí.
Usmál se, zakopnul, letí ze schodů,
narazil kolenem do hromosvodu.
Malý kluk sedí a potichu pláče,
roztrh´si, maličký, nové maskáče.
Stařenka hadříkem utírá slzy.
"No neplač, chlapečku, tak mne to mrzí".
Stará ruka hladí tu dětskou dlaň:
"Neboj se, vzmuž se už, tak chlapče vstaň"
Bolest se pomalu někam vytrácí,
nastalo přátelství dvou generací.

 

Autor: Iveta Kollertová | pátek 3.9.2010 9:15 | karma článku: 18,15 | přečteno: 1229x
  • Další články autora

Iveta Kollertová

I s vozíkem si dojedete za štěstím

Každá toulka přírodou má své kouzlo, ale jak a co cítí ležák, kterému narostla křídla? Usedněte, prosím, já vás provedu zvířecí říší.

7.8.2011 v 20:13 | Karma: 27,13 | Přečteno: 1872x | Diskuse| Osobní

Iveta Kollertová

Toulám se

Rozverně se poohlížím po článcích druhých a naskakuje mi husí kůže nad titulky o politice, o tunelářích, o státě, kterému se přetrhla nit v toku dějin. Ne, ode mne nečekejte moudra a rozhřešení. Já píšu po svém, nemám život jako peříčko, ale moc ráda si nasazuji perutě.

12.4.2011 v 8:05 | Karma: 22,56 | Přečteno: 1422x | Diskuse| Osobní

Iveta Kollertová

A ty se ptáš, co já?

Omlouvám se za vypůjčený titul z písně a za tykání. Druhý sváteční den po Štědrém dnu by měl být odlehčený, nehnat k depresím všeho druhu, nekritizovat kdejakou prkotinu v okolí a nenaříkat nad drahotou, nízkým invalidním důchodem nebo politickým šachmatem. Pojmu tedy článek po svém.

26.12.2010 v 9:53 | Karma: 24,46 | Přečteno: 1869x | Diskuse| Osobní

Iveta Kollertová

Obyčejný výjezd sanitou? Ale kdeže..

Znáte mne, nejsem příznivcem negativních zpráv, uplakaných večerů či ukňouraných stížností na děj kolem nás. Vím ale, že je onen příliš optimistický pohled na svět leckdy brán jako nepatřičný, nevhodný a uměle hraný. Ne tak u mne, vločka v oku mě rozesměje, do závějí rýpu klacíkem, ačkoli vím, že se nedostanu dál než dva metry od vchodu.

16.12.2010 v 12:16 | Karma: 39,05 | Přečteno: 9820x | Diskuse| Osobní

Iveta Kollertová

Dvakrát v roce Vánoce

Nejsem příznivcem hromadných oslav i svátků, jen vánoční dny se poněkud a chtě nechtě dotýkají každého z nás. Srdce jihnou, nevraživé pohledy mizí a příslušnice něžného pohlaví smýčí, gruntují, perou, čistí. Já ne..

11.12.2010 v 11:00 | Karma: 28,18 | Přečteno: 2616x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

ANO nemá představu o budoucnosti, odpověděl Fiala Babišovi ohledně důchodové reformy

24. dubna 2024  11:22

Šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X tento týden zveřejnil video, ve kterém...

Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak

24. dubna 2024  10:57,  aktualizováno  11:20

Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě oproti původnímu vládnímu návrhu změní....

Senior přivezl granáty na služebnu v Prostějově autobusem, ukradl je na vojně

24. dubna 2024  11:17

Osmdesátiletý muž, který minulý týden přinesl na policejní služebnu v Prostějově v igelitové tašce...

Stát chtěl kvůli podvodu po elektrárně miliardu a půl, soud obžalované zprostil

24. dubna 2024  11:14

Státní podporu v hodnotě stovek milionů korun získala firma provozující jednu z největších českých...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 52
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1962x
Jsem optimistická vozíčkářka, rychlejší než vítr.. někdy..

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám

Oblíbené knihy