Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč jsme ministrům ukradení?

Protože nechápou, že i tak obyčejný člověk může být důležitý. Že i handicapovaní mají své cíle, své sny, své potřeby. Že se chtějí, aspoň minimálně, rovnat těm zdravým.

Pořád se točící otázky, zda se o nás stát stará a opakující se nesmyslné věty o šetření na úkor handicapovaných, mne žhaví doběla.

Za sebe se necítím být šizena v možnostech o podporu jakýmkoli směrem, od příspěvku na auta, po nový počítač. Je pouze mou volbou, zda si zažádám a podstoupím poněkud zdlouhavé martirium ohledně přiznání. Neuspěju na straně jedné, zkusím to jinde. Padám hlady, nepadám, mám střechu nad hlavou, mám.

Ale co je do nebe volající je fakt, že o mně rozhoduje někdo, kolem něhož prošly nemoci a jeho diagnostikování na míle daleko. Někdo, kdo si ráno uváže kravatu a po svých dojde do kanceláře (pardon, nikoli po svých, pěkně přistaveným automobilem), někdo, pro koho není problém zadat pin u bankomatu a vybrat tisíce. Ten, kdo v tom nežije, nemůže vědět, jaké máme potřeby, jak rozlišné jsou projevy jednoho onemocnění. ´Vozíčkář nezná svět a život nevidomých, hluší nepochopí človíčka s obrnou.

Je zapotřebí zjednodušit získání příspěvku, čekací lhůty a zajistit individuální přístup ke každému handicapovanému. Od čeho jsou praktické doktorky? Ta má mne neviděla osm měsíců. Nejsem důležitá, nestěžuji si. Naprostý nezájem o mne jako o člověka. Diagnóza po telefonu, a myslím, že nejsem, bohužel, jediná.

Jistě, pan ministr může navštívit jednoho z mnoha tisíců, ale pokud si udělá na základě jedné návštěvy úsudek o potřebách všech handicapovaných, tak podle mne rozum příliš nepoužívá. Spíš si myslím, že ze slušnosti přikývne, vypije kafe a hlavou se mu honí daleko prozaičtější myšlenky.

Jasně, šetřit se musí, jsme země maličká, co tu jakž takž klapalo, se prodalo nebo zkrachovalo. Šefové na vyšších postech jsou za vodou a ty, človíčku, plať. Nemám nic proti utahování opasků, ale musí být na všech stranách. My dole si odepřeme maso na neděli, ti uprostřed dovolenou u moře a ti nahoře nový mercedes v garáži. Pravda, bude mne mrzet, že kočky nemají na nové škrabadlo, může mne mrzet, že místo dvou výletů na vozíku, bude jen jeden, ale krucinál. Vždycky jsme před někým poklonkovali, nejdřív před Ruskem, nyní si sedáme na hýždě před Američanama. Co to takhle začít po našem, českém.

Kam zmizely zlaté české ručičky a národní hrdost?

Nebudu klopit hlavu nad tím, že mi důchod nestoupá úměrně s výplatou ředitelů. Nebudu fňukat, proč zrovna já mám ten pech a nemůžu žít jako ředitel vápenky. Spíš budu hledat cestu, jak překlenout dobu "nečasu(e)", jak dokázat druhým, že nejsem ubrečená padavka.

Jsem handicapovaná a ležák, no a co? Mám důchod, mám práci, mám zdravou rodinu, mám kočičky, které netrpí hladem a mám chuť žít. I když se zdražuje, ubírá, přichází občasné bolesti i kolapsy.

Ale, snad se má vnoučata budou mít jednou líp.

Autor: Iveta Kollertová | neděle 29.8.2010 18:00 | karma článku: 16,84 | přečteno: 987x
  • Další články autora

Iveta Kollertová

I s vozíkem si dojedete za štěstím

Každá toulka přírodou má své kouzlo, ale jak a co cítí ležák, kterému narostla křídla? Usedněte, prosím, já vás provedu zvířecí říší.

7.8.2011 v 20:13 | Karma: 27,13 | Přečteno: 1872x | Diskuse| Osobní

Iveta Kollertová

Toulám se

Rozverně se poohlížím po článcích druhých a naskakuje mi husí kůže nad titulky o politice, o tunelářích, o státě, kterému se přetrhla nit v toku dějin. Ne, ode mne nečekejte moudra a rozhřešení. Já píšu po svém, nemám život jako peříčko, ale moc ráda si nasazuji perutě.

12.4.2011 v 8:05 | Karma: 22,56 | Přečteno: 1422x | Diskuse| Osobní

Iveta Kollertová

A ty se ptáš, co já?

Omlouvám se za vypůjčený titul z písně a za tykání. Druhý sváteční den po Štědrém dnu by měl být odlehčený, nehnat k depresím všeho druhu, nekritizovat kdejakou prkotinu v okolí a nenaříkat nad drahotou, nízkým invalidním důchodem nebo politickým šachmatem. Pojmu tedy článek po svém.

26.12.2010 v 9:53 | Karma: 24,46 | Přečteno: 1869x | Diskuse| Osobní

Iveta Kollertová

Obyčejný výjezd sanitou? Ale kdeže..

Znáte mne, nejsem příznivcem negativních zpráv, uplakaných večerů či ukňouraných stížností na děj kolem nás. Vím ale, že je onen příliš optimistický pohled na svět leckdy brán jako nepatřičný, nevhodný a uměle hraný. Ne tak u mne, vločka v oku mě rozesměje, do závějí rýpu klacíkem, ačkoli vím, že se nedostanu dál než dva metry od vchodu.

16.12.2010 v 12:16 | Karma: 39,05 | Přečteno: 9820x | Diskuse| Osobní

Iveta Kollertová

Dvakrát v roce Vánoce

Nejsem příznivcem hromadných oslav i svátků, jen vánoční dny se poněkud a chtě nechtě dotýkají každého z nás. Srdce jihnou, nevraživé pohledy mizí a příslušnice něžného pohlaví smýčí, gruntují, perou, čistí. Já ne..

11.12.2010 v 11:00 | Karma: 28,18 | Přečteno: 2616x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

  • Počet článků 52
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1962x
Jsem optimistická vozíčkářka, rychlejší než vítr.. někdy..

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám

Oblíbené knihy